Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Świeradów-Zdrój Przeczytaj artykuł "Zameldowanie na pobyt stały" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip56.lo.pl Thu, 19 Jun 2025 20:54:25 +0200 <![CDATA[Zameldowanie na pobyt stały]]> Zameldowanie na pobyt stały

Wymagane dokumenty:

  1. Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty),
  2. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego,
  3. Aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,( umowa najmu, przydział lokalu, wypis księgi wieczystej, akt notarialny,) w którym ma nastąpić zameldowanie, ujawniający osobę uprawnioną do wyrażenia zgody na zameldowanie.

Opłaty:

  • Czynność nie podlega opłacie skarbowej.

 

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Referat USC i Spraw Obywatelskich, ul. 11-go Listopada 35, parter, pok. 1f, tel. 75 78 16 929, w godzinach: poniedziałek od 8.00 do 16.00, wtorek - piątek od 7.30 do 15.30

Termin i sposób załatwiania sprawy:

  • Zameldowanie dokonuje się odręcznie i wydaje się poświadczenie zameldowania.

Uwagi:

  • w przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu , podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego),
  • zameldowanie dokonuje się w obecności właściciela lub najemcy lokalu na jego ustny wniosek ze wskazaniem daty przybycia do miejsca pobytu, adres i zamierzony czas trwania pobytu.


Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity DZ. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zmianami).
]]>
http://sbip56.lo.pl/artykul/1003-1894-zameldowanie-na-pobyt-staly Mon, 17 Jan 2011 10:47:07 +0100