Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Świeradów-Zdrój Przeczytaj artykuł "Sporządzenie aktu zgonu" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip56.lo.pl Fri, 20 Jun 2025 01:32:27 +0200 <![CDATA[Sporządzenie aktu zgonu]]> Sporządzenie aktu zgonu

Wymagana dokumenty:

 

  1. Karta zgonu wystawiona przez lekarza lub inną osobę uprawnioną do stwierdzenia zgonu; dowód osobisty, paszport, książeczka zmarłego.
  2. Zezwolenie z prokuratury, jeżeli zgon nastąpił z przyczyn nienaturalnych;
  3. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

 

Opłaty:

  • Rejestracja zgonu i 3 odpisy aktu zgonu są bezpłatne.
  • Pełnomocnictwo – 17 zł

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Referat USC i Spraw Obywatelskich, ul. 11-go Listopada 35, parter, pok. 1f, tel. 75 78 16 344,  w godzinach: poniedziałek od 8.00 do 16.00, wtorek - piątek od 7.30 do 15.30

 

Termin załatwienia sprawy:

  • Niezwłocznie – w razie choroby zakaźnej w ciągu 24 godzin.


Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami,
  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I.
]]>
http://sbip56.lo.pl/artykul/996-1914-sporzadzenie-aktu-zgonu Mon, 17 Jan 2011 10:47:08 +0100