Świeradów-Zdrój: Kredyt bankowy - inwestycyjny, długoterminowy w kwocie 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój
Numer ogłoszenia: 182295 - 2011; data zamieszczenia: 02.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kredyt bankowy - inwestycyjny, długoterminowy w kwocie 2.000.000,00 zł (słownie złotych: dwa miliony złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wytyczne do warunków zamówienia 1. Przedmiot zamówienia - kredyt inwestycyjny długoterminowy w kwocie 2.000.000 zł ( dwa miliony złotych ) przeznaczony na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój. Zaciągniętym kredytem zostaną sfinansowane wydatki na zadania inwestycyjne realizowane przy współudziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. 2. Okres kredytowania - 10 lat 3. Uruchomienie kredytu nastąpi na rachunek bieżący Zamawiającego nr: 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505 prowadzony w Banku Zachodnim WBK SA O/Świeradów-Zdrój w minimum dwóch transzach, których terminy i kwoty zostaną ustalone z bankiem kredytującym przed podpisaniem umowy. 4. Spłata kredytu nastąpi w 10 ratach rocznych z karencją spłaty pierwszej raty do 25 czerwca 2012 roku w następujących terminach i kwotach: I rata w wysokości 30.000 zł płatna 25.06.2012 r. II rata w wysokości 60.000 zł płatna 25.06.2013 r. III rata w wysokości 60.000 zł płatna 25.06.2014 r. IV rata w wysokości 110.000 zł płatna 25.06.2015 r. V rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.06.2016 r. VI rata w wysokości 150.000 zł płatna 25.06.2017 r. VII rata w wysokości 210.000 zł płatna 25.06.2018 r. VIII rata w wysokości 400.000 zł płatna 25.06.2019 r. IX rata w wysokości 390.000 zł płatna 25.06.2020 r. X rata w wysokości 390.000 zł płatna 25.06.2021 r. 1) Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych w dniach ustalonych z bankiem wybranym w wyniku przedmiotowego przetargu przed zawarciem umowy o udzielenie kredytu. Spłata ostatniej raty odsetek nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej tj. 25.06.2021r. 2) Prowizja z tytułu udzielenia kredytu będzie płatna w dniu uruchomienia pierwszej transzy kredytu. 3) Cenę oferty stanowią: 1. oprocentowanie kredytu - zmienne, ustalone w oparciu o stawkę WIBOR 1M z dnia 27.06.2011 r. wynoszącą 4,61 % i marżę banku - stałą w całym okresie obowiązywania umowy; W celu obliczenia ceny (oprocentowania kredytu) należy przyjąć następujące kryteria: - uruchomienie kredytu : 01.08.2011 r. - kwota 2.000.000,00 zł - spłaty rat kapitałowych: I rata w wysokości 30.000 zł płatna 25.06.2012 r. II rata w wysokości 60.000 zł płatna 25.06.2013 r. III rata w wysokości 60.000 zł płatna 25.06.2014 r. IV rata w wysokości 110.000 zł płatna 25.06.2015 r. V rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.06.2016 r. VI rata w wysokości 150.000 zł płatna 25.06.2017 r. VII rata w wysokości 210.000 zł płatna 25.06.2018 r. VIII rata w wysokości 400.000 zł płatna 25.06.2019 r. IX rata w wysokości 390.000 zł płatna 25.06.2020 r. X rata w wysokości 390.000 zł płatna 25.06.2021 r. Wyliczenia kwoty odsetek należy dokonać przyjmując 360 dni w roku oraz 30 dni w każdym miesiącu, wykorzystując wzór arkusza stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszych wytycznych, 2. prowizja z tytułu udzielenia kredytu Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej wykonawcami, prowizji przygotowawczej w wysokości nie przekraczającej 1% kwoty kredytu. Oferty wykonawców, którzy zaoferują prowizję przygotowawczą w wysokości wyższej niż 1% kwoty kredytu będą odrzucane. 8. Sposób obliczania ceny oferty. Cena oferty = kwota odsetek od kredytu wyliczona za cały okres kredytowania + prowizja z tytułu udzielenia kredytu. 9. Opis kryterium oceny i wyboru ofert. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie posługiwać się następującymi kryteriami: Oferowana stopa odsetek w procentach winna stanowić sumę wskaźnika WIBOR 1 M z dn. 27.06.2011 r. wynoszącego 4,61%, marży banku i prowizji od udzielonego kredytu. Oprócz powyższych założeń do wyliczenia ceny kredytu przyjęto wykorzystanie przyznanego kredytu w pełnej wysokości w całym okresie kredytowania oraz jednorazową prowizję za przyznanie kredytu w wysokości 1,0% tj. 20.000 zł. Wyliczenie wartości zamówienia na podstawie powyższych założeń: Łączna kwota planowanych do spłaty odsetek od kredytu w kwocie 2.000.000 zł w całym okresie kredytowania: 961.755,00zł + prowizja 1% tj. 20.000,00 zł = 981.755,00 zł Planowaną do zaciągnięcia kwotę kredytu w łącznej wysokości wynoszącej 2.000.000,00 zł ujęto w następujących uchwałach Rady Miasta Świeradów-Zdrój: - w Uchwale Nr III/14/2010 z dnia 28 grudnia 2010 roku w sprawie budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój na 2011 rok - kwota 1.000.000 zł (§ 2 pkt. 2 lit. a) zaopiniowaną pozytywnie Uchwałą nr I/34/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 03 lutego 2011 r., - w Uchwale Nr VIII/37/2011 z dnia 27 kwietnia 2011 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.000.000 zł zaopiniowaną pozytywnie Uchwałą nr I/180/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 02 czerwca 2011 roku.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 120.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy kredytowej w zakresie : a) zmiany obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, b) zmiany nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy, c) zmianę terminu wykonania umowy d) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), e) zmiana w przypadku powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony. 2. Zamawiający zastrzega sobie jednocześnie prawo do : a) wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż 2.000.000,00 zł oraz do zmiany harmonogramu spłat rat kapitałowych spowodowanej wykorzystaniem niższej kwoty kredytu - bez ponoszenia kosztów z tego tytułu w postaci opłat i prowizji, b) wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia kosztów z tytułu prowizji lub opłat za przedterminową spłatę, c) nie pobierania przez bank kredytujący opłat i prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu,

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie