Świeradów-Zdrój: Dokumentacja projektowa budowy oczyszczalni ścieków dla osiedla Czerniawa w Świeradowie-Zdroju wraz z budową sieci kanalizacyjnej
Numer ogłoszenia: 11298 - 2010; data zamieszczenia: 14.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dokumentacja projektowa budowy oczyszczalni ścieków dla osiedla Czerniawa w Świeradowie-Zdroju wraz z budową sieci kanalizacyjnej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia jest opracowanie dokumentacji obejmującej w sposób kompleksowy rozwiązanie gospodarki ściekowej dla osiedla Czerniawa w Świeradowie-Zdroju, poprzez : 1.1 opracowanie dokumentacji projektowej budowy oczyszczalni ścieków przy ulicy Wierzbowej w Świeradowie-Zdroju o przepustowości około Qśrd- 250m3/d, 1.2 przeprojektowanie istniejącej dokumentacji budowy sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach: Wierzbowa, Młyńska, Sanatoryjna, Izerska o długości ok. 6 km., w celu doprowadzenia ścieków na projektowaną oczyszczalnię, 2. Zamawiający dostarczy mapy sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych oraz mapy ewidencyjne w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. 3. Zamawiający dostarczy dokumentację budowy sieci kanalizacji sanitarnej przy lokalizacji oczyszczalni ścieków w miejscowości Pobiedna gmina Leśna w dniu podpisania umowy celem ewentualnego wykorzystania . 4. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności: 4.1.wykonanie w 3 egz. wstępnych koncepcji oczyszczalni ścieków oraz gospodarki osadowej przedstawiających w co najmniej dwóch wariantach, technologię oczyszczania ścieków, koszty eksploatacji, koszty utylizacji ścieków, koszty gospodarki osadowej, w terminie dwóch tygodni od daty podpisania umowy w celu dokonania wyboru typu oczyszczalni przez Zamawiającego, 4.2.wykonanie bilansu ścieków dla całego osiedla Czerniawa, 4.3.wykonanie dokumentacji hydrogeologicznej określającej warunki hydrogeologiczne w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji na działce nr 26/6, am. 6, Obr. III (teren oczyszczalni ścieków) - w 3 egz., 4.4.wykonanie dokumentacji geotechnicznej określającej warunki geologiczne w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji na działce nr 26/6, am. 6, Obr. III (teren oczyszczalni ścieków) - w 3 egz., 4.5.opracowanie studium wykonalności - (2 egz. w wersji papierowej i 2 egz. w wersji elektronicznej format PDF), 4.6.opracowanie wniosku o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej Program Rozwoju Obszarów Wiejskich - (2 egz. w wersji papierowej i 2 egz. w wersji elektronicznej format PDF), 4.7.uzyskanie dla całego osiedla Czerniawa decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko - w 3 egz., 4.8.opracowanie operatu wodnoprawnego - w 3 egz. wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego na budowę wylotu ścieków oczyszczonych i odprowadzenie ścieków do odbiornika, 4.9.przygotowanie materiałów do złożenia oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (wypisy z ewidencji gruntów, zgody wszystkich właścicieli i użytkowników), 4.10.zebranie wszystkich niezbędnych uzgodnień, dokumentów, opinii, postanowień i decyzji koniecznych do sporządzenia projektu, 4.11.zebranie wszystkich niezbędnych uzgodnień, dokumentów, opinii, postanowień i decyzji koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę, 4.12.opracowanie dokumentacji projektowej - opisującej przedmiot zamówienia, na który wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę tj. projektu budowlanego i projektów wykonawczych z kompletem wymaganych opinii, uzgodnień, decyzji, we wszystkich koniecznych branżach w zakresie niezbędnym do realizacji celu, któremu mają służyć - (po 6 egzemplarzy w wersji papierowej i po 2 egz. w wersji elektronicznej format PDF); w szczególności dokumentacja obejmować powinna: 4.12.1) projekt budowy oczyszczalni ścieków, 4.12.2) projekt budowy kanalizacji, 4.12.3) projekt zagospodarowania terenu, 4.12.4) projekt technologiczny poszczególnych obiektów, 4.12.5) projekt architektoniczny poszczególnych obiektów, 4.12.6) projekt konstrukcyjny poszczególnych projektów, 4.12.7) projekt zasilania energetycznego poszczególnych obiektów, 4.12.8) projekt automatyki i sterowania, 4.12.9) projekt drogowy (drogi, place), 4.12.10) strefy ochrony oczyszczalni, 4.12.11) pozostałe projekty branżowe, w szczególności instalacje wodno-kanalizacyjne, c.o. wentylacji, inst. elektryczne. Projekt budowlany musi obejmować wszystkie konieczne branże, uwzględniające przystosowanie obiektu do obowiązujących norm i przepisów, wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2003 nr 120 poz. 1133); Projekty wykonawcze muszą uzupełniać i uszczegóławiać projekty budowlane w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizację robót budowlanych. Projekty te muszą uwzględniać wymagania określone w § 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. nr 202 z dnia 16 września 2004r. poz. 2072). Projekt oczyszczalni ścieków powinien przewidywać dobór typu oczyszczalni mechaniczno-biologicznej zapewniający zminimalizowanie oddziaływania na otoczenie (hałas, zapachy, ilość powstających odpadów). Nie dopuszcza się stosowania technologii i rozwiązań jednoznacznie wskazujących na przyszłych dostawców urządzeń i obiektów. 4.13) opracowanie przedmiarów robót - (2 egz. w wersji papierowej i 2 egz. w wersji elektronicznej format exel), przez które należy rozumieć opracowania zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w paragrafach od 6 do 10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego 4.14) wykonanie kosztorysów inwestorskich - (2 egz. w wersji papierowej i 2 egz. w wersji elektronicznej format PDF), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18-05-2004 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz 1389 z 2004r.), 4.15) opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych - (2 egz. w wersji papierowej i 2 egz. w wersji elektronicznej format PDF), przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, 4.15)a. opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla projektowanej inwestycji, 4.15)b. uzyskanie prawomocnej decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę, 4.15)c. aktualne założenia wykonania przedmiotu zamówienia, które mogą zostać zweryfikowane przez Zamawiającego na etapie realizacji zamówienia, w terminie 2 tygodni od przedłożenia przez Wykonawcę wstępnych koncepcji oczyszczalni, o których mowa w pkt. 4 ust. 1. 5. Pozostałe uwarunkowania: 5.1.planowana przepustowość oczyszczalni ścieków Qśrd- do 250 m3/d, 5.2.zaprojektowana oczyszczalnia nie może być chroniona patentem lub w inny sposób prawny; powinna posiadać rozwiązania powszechnie stosowane możliwe do wykonania przez Wykonawcę bez konieczności zakupu praw do zastosowanych rozwiązań lub urządzeń, 5.3.do oczyszczalni ścieków nie przewiduje się doprowadzania ścieków przemysłowych, w szczególności z zakładów produkcyjnych i większych gospodarstw rolnych z hodowlą zwierząt gospodarskich, 5.4.w chwili obecnej na terenie osiedla Czerniawa Zdrój brak kanalizacji sanitarnej, co oznacza, że szczególnie w początkowym okresie eksploatacji oczyszczalni, będzie ona musiała odbierać ścieki dowożone: przewiduje się, że ilość ścieków dowożonych stanowić będzie do 25 % całkowitej ilości ścieków (wskaźnik liczony w odniesieniu do ładunków zanieczyszczeń), 5.5.na terenie osiedla Czerniawa istnieje sieć wodociągowa zaopatrywana z wodę z ujęcia wody Łużyca, 5.6.planowana sieć kanalizacji sanitarnej została zaprojektowana w pasie drogowym dróg gminnych oraz po gruntach prywatnych, 5.7.wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej w terenie przed złożeniem oferty 5.8.dokumentacja projektowa oczyszczalni powinna zakładać możliwość rozbudowy oczyszczalni do docelowej przepustowości oczyszczalni, 5.9.projekt ma obejmować całość przedsięwzięcia, 5.10.należy w projekcie uwzględnić rozwiązania w zakresie docelowej przeróbki i utylizacji osadów pościekowych z terenu osiedla Czerniawa oraz całego miasta Świeradów-Zdrój, tzn. również osadów wytwarzanych na terenie istniejącej oczyszczalni ścieków w Świeradowie-Zdroju przy ul. Wiejskiej. Rozwiązania w zakresie gospodarki osadowej muszą być zgodne z przepisami polskimi i UE. Informujemy, iż na terenie oczyszczalni przy ul. Wiejskiej osad pościekowy jest ustabilizowany tlenowo i zagęszczony, wydajność oczyszczalni wynosi około Qśrd = 1300 m3/d. Wykonawca zobowiązany jest do optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów oraz uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów. 5.11.Wykonawca podczas realizacji umowy zobowiązany jest do takiego działania na rzecz i w imieniu Zamawiającego, aby najkorzystniej zrealizować zamówienie tj. przy utrzymaniu standardów jakości działać na rzecz terminowego zakończenia realizacji zamówienia. 5.12.Prawa i obowiązki wynikające z niniejszego przedmiotu zamówienia, nie wykluczają obowiązku wykonywania w ramach zakresu umowy wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne do prawidłowej realizacji umowy oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi PROW. Czynności i zadania, o których mowa w zdaniu poprzedzającym realizowane będą z własnej inicjatywy Wykonawcy lub na zlecenie Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 5.12.W przypadku niejasności w zakresie praw i obowiązków Wykonawcy ustala się, iż celem niniejszej umowy jest stworzenie całościowego efektywnego systemu oczyszczania ścieków dla osiedla Czerniawa w Świeradowie-Zdroju, z zastrzeżeniem, iż kanalizacja zostanie zaprojektowana w zakresie wskazanym przez Zamawiającego..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące złotych)III.2) WARUNKI UDZIAŁU
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um-swieradow.bip.pbox.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój
ul. 11-go Listopada 35
59-850 Świeradów-Zdrój
zp@swieradowzdroj.pl
fax075 7816585.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.01.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11-go Listopada 35 59-850 Świeradów-Zdrój sekretariat pokój 1d.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający zamierza w II półroczu 2010 r. złożyć wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej Program Rozwoju Obszarów Wiejskich.