Świeradów-Zdrój: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych w Świeradowie-Zdroju
Numer ogłoszenia: 233980 - 2010; data zamieszczenia: 02.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój , ul. 11-go Listopada 35, 59-850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 075 7816471, faks 075 7816585.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych w Świeradowie-Zdroju.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz ciągów pieszych w Świeradowie-Zdroju w okresie od 15.11.2010 r. do 15.03.2011. Zakres prac i obowiązków oraz zasady świadczenia usługi określa Specyfikacja Techniczna wraz z czterema załącznikami. Zadanie nr 1 obejmuje 92 685 m2, zadanie nr 2 obejmuje 49 938 m2, zadanie nr 3 obejmuje 36.455 m2, zadanie nr 4 obejmuje 18 095 m2.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.21.20.00-6, 90.21.30.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.03.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w następującej wysokościach: a)dla Zadania 1 - w wysokości 12.000,00 zł (słownie złotych: dwanaście tysięcy), b) dla Zadania 2 - w wysokości 8.000,00 zł (słownie złotych: osiem tysięcy), c)dla Zadania 3 - w wysokości 4.500,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące pięćset), d)dla Zadania 4 - w wysokości 6.500,00 zł (słownie złotych: sześć tysięcy pięćset)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek nr 1, 2,3,4- Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy PZP. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 1 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 2 należy przedłożyć Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wykonawca spełnia warunek nr 3 jeżeli przedłoży Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające , że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca spełnia warunek nr 4 jeżeli przedłoży Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające , że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zadnie nr 1- Warunek nr 5 posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia tj. wykonania usługi, której przedmiotem było świadczenie ciągłe, wykonywane przez co najmniej 3 następujące po sobie miesiące, z zakresu zimowego utrzymania dróg o powierzchni min. 30 000 m² dziennie lub 900.000 m² miesięcznie, w warunkach górskich tj. na drogach położonych powyżej 450 m n.p.m.W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 5 należy przedłożyć Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów w formie referencji , z których winno jasno wynikać: a. jaki był przedmiot zamówienia, b. jego wartość, c. data wykonania, d. kto był odbiorcą usługi, e. oraz zawierać potwierdzenie, że usługi zostały wykonane należycie.W przypadku referencji, z których jasno nie wynikają informacje o których mowa w pkt. od a. do e. Wykonawca może dodatkowo przedstawić inne dokumenty z których będą wynikały informacje, o których mowa w pkt. od a. do e. tj. w szczególności: umowę, SIWZ, protokoły odbioru. Wykonawca może powołać się na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje, gdy podmiot trzeci będzie brał udział w wykonywaniu zamówienia - jako podwykonawca. W przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu podmiotów trzecich, musi udowodnić Zamawiającemu, że jest rzeczywiście zdolny do realizacji zamówienia. W tym celu powinien złożyć niezbędne dokumenty, w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia,np. korzystając ze wzoru który stanowi załącznik do SIWZ wraz z umową o podwykonawstwo.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zadnie nr 1- Warunek nr 6 dysponowania przez Wykonawcę odpowiednim potencjałem technicznym tj. dysponowania, najpóźniej od dnia 15 listopada 2010r. następującym sprzętem: a) Samochód ciężarowy o masie całkowitej powyżej 7.5 tony z napędem min. 4 x 4 wyposażony w piaskarkę i pług czołowy stalowy wraz nakładką gumową lub z tworzyw sztucznych, przystosowaną do zwalczania śliskości przy użyciu piasku oraz materiałów chemicznych w postaci stałej i płynnej. b) Samochód ciężarowy o masie całkowitej powyżej 3.5 tony z napędem min. 4 x 4 wyposażony w piaskarkę i pług czołowy stalowy wraz nakładką gumową lub z tworzyw sztucznych, przystosowany do zwalczania śliskości przy użyciu piasku oraz materiałów chemicznych w postaci stałej i płynnej. c) ciągnik z napędem na 1 oś wyposażony w pług czołowy stalowy z dociskiem oraz nakładką gumową oraz piaskarkę, d) zestaw odśnieżający wyposażony w pług wirnikowy, frezujący, z kominem wyrzutowym sterowanym hydraulicznie, e) koparko-ładowarka o pojemności łyżki przedniej min. 1m³, f) samochód skrzyniowy o ładowności min 8 ton. Wykonawca może powołać się na potencjał techniczny podmiotu trzeciego i posiadane przez niego zasoby. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego, musi udowodnić Zamawiającemu, że wykazany potencjał techniczny jest mu dostępny. W tym celu powinien złożyć niezbędne dokumenty, w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca może zastosować wzór który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku udostępnienia potencjału technicznego wraz z personelem (podmiot trzeci będzie brał udział w wykonywaniu zamówienia - jako podwykonawca) Wykonawca dołączy umową o podwykonawstwo.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zadanie nr 1- Warunek nr 7 znajdowania się Wykonawcy w sytuacji finansowej umożliwiającej zrealizowanie zamówienia tj. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 47 000,00 PLN (czterdzieści siedem tysięcy złotych) . W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 7 należy przedłożyć dokumenty potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w kwocie nie mniejszej niż 47 000,00 PLN ( czterdzieści siedem tysięcy złotych) Zadanie nr 2-Warunek nr 5 znajdowania się Wykonawcy w sytuacji finansowej umożliwiającej zrealizowanie zamówienia tj. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 30 000,00 PLN (trzydzieści tysięcy złotych) . W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 5 należy przedłożyć dokumenty potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w kwocie nie mniejszej niż 30 000,00 PLN (trzydzieści tysięcy złotych). Zadanie nr 3-Warunek nr 5 znajdowania się Wykonawcy w sytuacji finansowej umożliwiającej zrealizowanie zamówienia tj. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 20 000,00 PLN (dwadzieścia tysięcy złotych) . W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 5 należy przedłożyć dokumenty potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w kwocie nie mniejszej niż 20 000,00 PLN (dwadzieścia tysięcy złotych ). Zadanie nr 4-Warunek nr 5 znajdowania się Wykonawcy w sytuacji finansowej umożliwiającej zrealizowanie zamówienia tj. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 25 000,00 PLN ( dwadzieścia pięć tysięcy złotych) . W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek nr 5 należy przedłożyć dokumenty potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej, w kwocie nie mniejszej niż 25 000,00 PLN (dwadzieścia pięć tysięcy złotych ). W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków, jest zobowiązany dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, które może być przedłożone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ wraz z informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której udostępniający posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową udostępniającego, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. aktualny odpis z właściwego rejestru przedsiębiorców wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany umowy mogą nastąpić w przypadku wystąpienia jednej z poniższych okoliczności: a)ograniczenia zakresu prac, wynikających z braku środków finansowych, b) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, wynikających ze zmiany stosunków społeczno-gospodarczych lub z innych powodów wystąpi konieczność zmiany terminu, zakresu, bądź innych zapisów, bez zmiany których realizacja umowy będzie utrudniona, niemożliwa lub narazi Zamawiającego na szkodę, c)zmiana postanowień niniejszej umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązującego prawa, d) z powodu uzasadnionych zamian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zmawiającego, e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, f) zwiększenia lub zmniejszenia powyżej 5% ogólnej powierzchnie ulic, ciągów pieszych podanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przez Zamawiającego na skutek: sprzedaży gruntów, przeznaczenia ich na inne cele tj. poszerzenia bądź budowy dróg, chodników, parkingów, utworzenia nowych ulic, chodników, placów, o którym mowa w § 5 ust. 1. , g) zmiany siedziby stron, h) nastąpi zmiana konta, i) nastąpi zmiana osób wyznaczonych do kontaktów, j) zmiany numerów k) zmiany adresów środków komunikacji z Zamawiającym
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um-swieradow.bip.pbox.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój pokój 21a.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.08.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Świeradów-Zdrój ul. 11- Listopada 35 Świeradów-Zdrój sekretariat 1d.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie