W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Ogłoszenie o konkursie na stanowisko Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeradowie-Zdroju

RSS
Ogłoszenie o konkursie na stanowisko Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeradowie-Zdroju 

Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój działając na podstawie art. 3a ust. 3 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1593 ze zm.)


ogłasza konkurs na stanowisko:


Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Świeradowie-Zdroju z siedzibą przy ul. 11 Listopada 35


I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia łącznie wymagania:

1. określone w art. 3 ust. 1, ust. 3 pkt 2, 3 i ust. 4 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1593 ze zm.):

1) jest obywatelem polskim,

2) posiada wykształcenie wyższe,

3) ukończyła 18 rok życia i ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

4) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,

5) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo umyślne,

6) cieszy się nieposzlakowaną opinią,

7) posiada co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej

8) posiada specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej,

9) posiada łącznie co najmniej dwuletni staż pracy:

a) na stanowiskach urzędniczych w jednostkach o których mowa w art. 1 przedmiotowej ustawy, lub

b) w służbie cywilnej, lub

c) w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk obsługi, lub

d) w innych urzędach państwowych, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi, lub

e) na kierowniczych stanowiskach państwowych,

2. oraz posiada:

1) wiedzę z zakresu niżej wymienionych aktów prawnych:

a) ustawy o Pomocy Społecznej,

b) ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

c) ustawy o świadczeniach rodzinnych,

d) ustawy o dodatkach mieszkaniowych,

e)ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,

f) ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,

g) ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,

h) ustawy o samorządzie gminnym,

i) ustawy o finansach publicznych,

j) ustawy prawo zamówień publicznych,

k) ustawy kodeks cywilny,

l) ustawy kodeks postępowania administracyjnego,

ł) ustawy o pracownikach samorządowych,

2) wiedzę dotyczącą prawa miejscowego w wyżej wymienionym zakresie,

3) umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz finansami,

4) wiedzę i umiejętności z zakresu możliwości pozyskiwania Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej,

5) dobrą znajomość obsługi standardowych aplikacji: Works, Excel, poczty elektronicznej oraz internetu,

6) umiejętność analitycznego rozwiązywania problemów,

7) umiejętność efektywnego komunikowania się,

8) umiejętność pracy w sytuacjach stresogennych, planowania, zarządzania czasem,

9) cechy takie jak odpowiedzialność i zdyscyplinowanie.

II. Dodatkowym atutem osoby przystępującej do konkursu jest co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym w jednostkach samorządu terytorialnego szczebla gminnego, potwierdzone stosownym zaświadczeniem.

III. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:

1. Uzasadnienie przystąpienia do konkursu.

2. Curriculum Vitae z opisem przebiegu pracy zawodowej wraz z kopią dokumentów potwierdzających staż pracy, o którym mowa w części I: pkt 1 ppkt 7 i 9.

3. Autorski projekt rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka wraz z oszacowaniem bilansu potrzeb gminy Świeradów-Zdrój w zakresie pomocy społecznej.

4. Uzupełniony kwestionariusz osobowy, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

5. Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych.

6. Odpis dokumentu potwierdzającego specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.

7. Zaświadczenie lekarskie wystawione przez lekarza Medycyny Pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku.

8. Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

9. Oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne.

10. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacji.

IV. Zakres zadań na stanowisku Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej polegał będzie w szczególności na realizacji następujących zadań:

1. z ustawy o Pomocy Społecznej w szczególności poprzez:

1) opracowanie i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka,

2) sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej,

3) udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym,

4) przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych,

5) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych,

6)organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

7) kierowanie do placówek opiekuńczo-wychowawczych, wsparcia dziennego lub mieszkań chronionych,

8) tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną,

9) dożywianie dzieci,

10) podejmowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych,

11) współpracę z powiatowym urzędem pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz informacji o wolnych miejscach pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i o szkoleniach,

2. z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w szczególności poprzez: zlecanie realizacji zadań publicznych jako zadań zleconych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych poprzez:

1) powierzanie wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,

2) wspieranie takich zadań, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

3. z ustawy o świadczeniach rodzinnych w szczególności poprzez nadzór nad prowadzeniem postępowań w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń rodzinnych.

4. z ustawy o dodatkach mieszkaniowych w szczególności poprzez nadzór nad prowadzeniem postępowań w sprawach przyznawania dodatków mieszkaniowych.

5. z ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej w szczególności poprzez:

1) prowadzenie postępowań wobec osób zobowiązanych do świadczenia alimentacyjnego na podstawie tytułu wykonawczego, jeżeli egzekucja prowadzona przez komornika sądowego jest bezskuteczna,

2) przyznawanie zaliczek alimentacyjnych dla osób samotnie wychowujących dzieci, uprawnionych do świadczenia alimentacyjnego na podstawie tytułu wykonawczego, którego egzekucja jest bezskuteczna.

6. z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie w szczególności poprzez:

1) tworzenie gminnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

2) prowadzenie poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy w

rodzinie,

3) opracowywanie i realizacja programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie,

4) prowadzenie gminnych ośrodków wsparcia.

7. z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w szczególności poprzez organizowanie i nadzór nad pracami społecznie użytecznymi.

  1. 8. Przygotowanie projektu budżetu jednostki.

9. Kontrola i nadzorowanie realizacji budżetu jednostki.

10. Zarządzanie, monitorowanie, autoryzowanie i kontrolowanie wydatków.

11. Przeprowadzanie przetargów na usługi, dostawy, roboty budowlane.

12. Pobieranie opłat za świadczone usługi.

13. Autoryzowanie wszystkich płatności.

14. Nadzorowanie procedur finansowych jednostki.

15. Przygotowywanie rocznego raportu dotyczącego realizacji zadań i budżetu jednostki.

16. Zarządzanie i kontrolowanie zasobów jednostki, utrzymywanie jej w stanie niepogorszonym.

17. Zarządzanie zasobami ludzkimi i szkoleniami pracowników.

18. Określenie dostępnych zasobów.

19. Rozwój informatyzacji jednostki.

20. Ocena pracowników,

21. Nadzorowanie pracy jednostki i jej pracowników.

22. Zapewnienie kompletności i dokładności sporządzanej dokumentacji.

23. Organizacja i promowanie jednostki w całej gminie.

24. Planowanie i opracowanie programu działalności jednostki.

25. Przedstawianie określonych zagadnień na potrzeby Burmistrza Miasta lub/i Rady Miasta.

26. Zapewnienie by działania jednostki nie spotykały się z protestami Rady i społeczności lokalnej oraz skargami odbiorców usług.

27. Zapewnienie ścisłego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

28. Interpretacja i wdrażanie obowiązujących przepisów prawnych.

29. Zapewnienie by wszystkie działania jednostki były legalne.

30. Promowanie działalności jednostki.

31. Formułowanie propozycji strategii rozwoju jednostki dla Burmistrza Miasta.

32. Opracowywanie opcji strategii dotyczącej usług.

33. Realizacja decyzji Rady Miasta.

34. Opracowanie programu opieki nad klientem i odpowiednich procedur.

35. Badanie wymagań preferencji klientów.

36. Monitorowanie jakości świadczonych usług.

37. Zapewnienie utrzymania wysokich jakości usług.

38. Współpraca z innymi jednostkami w gminie i poza nią.

V. Informacje dotyczące zatrudnienia:

Osoba wyłoniona podczas konkursu podejmie zatrudnienie od dnia 01.02.2008r. w wymiarze pełnego etatu. Pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony.

VI. Składanie ofert:

Oferty należy składać w Urzędzie Miasta Świeradów-Zdrój w sekretariacie Burmistrza Miasta (pokój nr 5), ul. Marszałka J. Piłsudskiego 15 w zamkniętej kopercie z napisem „Konkurs na stanowisko Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeradowie-Zdroju”.

VII. Termin składania ofert upływa dnia 07.01.2008r. o godz. 10.00

Sporządził dnia 19.12.2007 r.:

Joanna Szczekulska

Inspektor ds. Zarządzania Kadrami

tel. 075/ 78 17 680

Załącznik nr 1


KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE

1. Imię (imiona) i nazwisko ...................................................................................................................

2. Imiona rodziców ................................................................................................................................

3. Data urodzenia ...................................................................................................................................

4. Obywatelstwo ....................................................................................................................................

5. Miejsce zamieszkania (adres do korespondencji) .............................................................................

................................................................................................................................................................

6. Wykształcenie ....................................................................................................................................

(nazwa szkoły i rok jej ukończenia)

...............................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

(zawód, specjalność, stopień naukowy, tytuł zawodowy, tytuł naukowy)

7. Wykształcenie uzupełniające .............................................................................................................

...............................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................

(kursy, studia podyplomowe, data ukończenia nauki lub data rozpoczęcia nauki w przypadku jej trwania)


8. Przebieg dotychczasowego zatrudnienia ...........................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

(wskazać okresy zatrudnienia u kolejnych pracodawców oraz zajmowane stanowiska pracy)

9. Dodatkowe uprawnienia, umiejętności, zainteresowania

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

(np. stopień znajomości języków obcych, prawo jazdy, obsługa komputera)


10. Oświadczam, że pozostaję/nie pozostaję*) w rejestrze bezrobotnych poszukujących pracy.

11. Oświadczam, że dane zawarte w pkt 1-4 są zgodne z dowodem osobistym seria ............... nr .......................wydanym przez ............................................lub innym dowodem tożsamości ................................................................................................................................................................

..................................

(miejscowość i data) ......................................................................... (podpis osoby ubiegającej się o zatrudnienie)

________

*) Właściwe podkreślić

Opublikował w BIP: Joanna Szczekulska
Data opublikowania: 17.01.2011 10:47
Data ostatniej aktualizacji: 20.12.2007 09:30
Liczba wyświetleń: 5
Drukuj Zapisz do PDF