Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Świeradów-Zdrój zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.swieradowzdroj.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Eugeniusz Grabas. Kontakt: e.grabas@swieradowzdroj.pl, tel. +48 515 069 318. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Miasta Świeradów-Zdrój nie posiada własnej aplikacji mobilej.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta w Świeradowie-Zdroju ma swoją siedzibę w dwóch budynkach:
1. Budynek przy ul. 11 Listopada nr 35 jest główną siedzibą Urzędu, mieści się w nim:
Sekretariat,
Referat Finansowy,
Referat Podatków i Opłat,
Referat Gospodarki Komunalnej i Infrasturktury Miejskiej,
Referat Nieruchomości, Inwestycji i Zagospodarowania Przestrzennego,
Referat Administracyjny,
Referat USC i Spraw Obywatelskich,
Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Odpadami i Gosprarki Wodno-Kanalizacyjnej;
Stanowisko ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych;
Stanowisko ds. Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnetrznych;
Gabinet Burmistrza Miasta Świeradów-Zdrój, Wiceburmistrza Miasta Świeradów-Zdrój, Skarbnika Gminy oraz Sekretarza Gminy oraz sala ślubów.
Ponadto w budynku swoją siedzibę ma Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Świeradowie-Zdroju.
Do budynku od strony 11 Listopada prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wewnątrz budynku funkcjonuje platforma
dla osób niepełnosprawnych oraz klatka schodowa dla potrzeb trzech kondygnacji. Budynek posiada również
dodatkowe wejście od strony parkingu przy ul. Sienkiewicza. Do wejścia prowadzą schody, nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.
2. Budynek przy ul. Piłsudskiego nr 15 jest dodatkową siedzibą Urzędu Miasta. Mieszczą siew nim: Stanowisko
ds. Obrony Cywilnej, Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Przeciwpożarowej oraz archiwum. Dodatkowo w
budynku swoją siedzibę ma: Policja.
Do wejścia do budynku od strony ul. Piłsudskiego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Bezpośrednio przed drzwiami wejściowymi
znajduje się wiatrołap. Wewnątrz budynku brak windy, schody niedostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Od strony podwórka budynek posiada dodatkowe wejście z poziomu gruntu, prowadzące do kotłowni.
W związku z warunkami technicznymi i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności Urzędu osobom ze
szczególnymi potrzebami przewidziany został dostęp alternatywny. Osoby ze szczególnymi potrzebami, mogą
liczyć na pomoc pracowników Urzędu. W tym celu wymagany jest wcześniejszy kontakt telefoniczny z Urzędem
pod numerem telefonu (+48) 75 78 16 489. Po zawiadomieniu o konieczności obsługi osoby ze szczególnymi
potrzebami, pracownik schodzi do klienta. W celu ułatwienia osobie ze szczególnymi potrzebami powiadomienia
o potrzebie pomocy przed wejściem do budynku zamontowano dzwonek. Na parkingu przy budynkach
przewidziane są dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych.
W budynkach Urzędu Miasta brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Koordynatorem do spraw dostępności architektonicznej jest Pan Wojciech Cielecki.
Kontakt: w.cielecki@swieradowzdroj.pl