Podatek leśny od osób fizycznych
Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na opodatkowanie nieruchomości należy zgłosić obowiązek podatkowy na druku informacji w sprawie podatku. Należy załączyć:
- Akt notarialny lub
- Umowę dzierżawy gruntu lub
- Inny dokument uzasadniający powstanie obowiązku podatkowego lub zmianę w sposobie opodatkowania nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Sekretariat Urzędu Miasta w dniach: poniedziałek 8.00-16.00 oraz wtorek - piątek – 7.30-15.30.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie wymiaru lub zmiany wymiaru podatku leśnego uwzględniająca przysługujące ulgi.
Tryb odwoławczy
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Miasta w godzinach pracy Urzędu. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna:
- Referat Finansowy Urzędu Miasta – Magdalena Szukiewicz - inspektor, ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682 późn. zm.)
Uwagi:
- Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta.
- Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek.
- Podatek leśny można umorzyć (podstawa prawna – art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
- Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
- Terminy płatności podatku leśnego:
- I rata - do 15 marca każdego roku
- II rata - do 15 maja każdego roku
- III rata - do 15 września każdego roku
- IV rata - do 15 listopada każdego roku.
Wpłaty:
Wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Świeradów–Zdrój w BZWBK S.A. 1 Oddział w Świeradowie–Zdroju Nr 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Szukiewicz |
---|---|
Opublikował w BIP: | Monika Hajny-Daszko |
Data opublikowania: | 27.03.2007 20:46 |
Data ostatniej aktualizacji: | 29.03.2012 10:33 |
Liczba wyświetleń: | 167 |