W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Podatek leśny od osób fizycznych

Podatek leśny od osób fizycznych

Wymagane dokumenty:

W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na opodatkowanie nieruchomości należy zgłosić obowiązek podatkowy na druku informacji w sprawie podatku. Należy załączyć:

  1. Akt notarialny lub
  2. Umowę dzierżawy gruntu lub
  3. Inny dokument uzasadniający powstanie obowiązku podatkowego lub zmianę w sposobie opodatkowania nieruchomości.

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Sekretariat Urzędu Miasta w dniach: poniedziałek 8.00-16.00 oraz wtorek - piątek – 7.30-15.30. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie wymiaru lub zmiany wymiaru podatku leśnego uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy

  • Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Miasta w godzinach pracy Urzędu. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. 

Jednostka odpowiedzialna:

  • Referat Finansowy Urzędu Miasta – Magdalena Szukiewicz - inspektor, ds. księgowości oraz podatków i opłat lokalnych.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682 późn. zm.)

Uwagi:

  1. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty (podstawa prawna - art. 48 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
  2. Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta.
  3. Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek. 
  4. Podatek leśny można umorzyć (podstawa prawna – art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.).
  5. Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
  6. Terminy płatności podatku leśnego:
  • I rata - do 15 marca każdego roku
  • II rata - do 15 maja każdego roku
  • III rata - do 15 września każdego roku
  • IV rata - do 15 listopada każdego roku.

Wpłaty:

Wpłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy Miejskiej Świeradów–Zdrój w BZWBK S.A. 1 Oddział w Świeradowie–Zdroju Nr 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505.

Załączniki:

podatek_lesny_osoby_fizyczne.pdf
pdf, 33.34 kB
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:46
Liczba pobrań: 19
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:46
Liczba pobrań: 17
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:46
Liczba pobrań: 19
Odpowiedzialny za treść: Magdalena Szukiewicz
Opublikował w BIP: Monika Hajny-Daszko
Data opublikowania: 27.03.2007 20:46
Data ostatniej aktualizacji: 29.03.2012 10:33
Liczba wyświetleń: 167
Drukuj Zapisz do PDF